روز

یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگار نشریه وزین ندای یزد که در وبلاک میرنگار خود را اینچنین معرفی نموده است :
اینجانب مسعود میرجلیلی متولد 17 اردیبهشت 1357 و از سال 1374 تا کنون در هفته نامه ندای یزد به عنوان خبرنگار و عکاس فعالیت داشته و همچنین سرپرستی چند نشریه کشوری را در استان یزد برعهده دارم . به عنوان عضو  در خانواده رسانه استان یزد مشغول انجام وظیفه هستم . افتخار همکاری با نشریات یزد امروز - بشارت نو - و خبرگزاریها و رسا نه های مجازی را نیز دارم . خبرنگار گاهی اخبار و یا چیزهایی می بیند و یا اتفاقاتی برایش رخ می دهد که نمی تواند آن را در اخبار رسمی ثبت کند اما در مجموعه های دوستانه بیان می کند و به عنوان تجربه ای برای خود می اندوزد . من می خواهم تجربیات و یا شاید برخی از این اتفاقات را در این وبلاگ شخصی ثبت کنم تا هم برای خودم بماند و هم برای دیگران .

در تازه ترین مطلب وبلاک خود از "
سنگ تمام استانداری یزد برای اصحاب رسانه استان" نوشته که عینا منتشر می شود :


رسم بد عهدی ایام چو دید ابر بهار ××× گریه اش بر سمن و سنبل و نسرین آمد

سنگ تمام استانداری یزد برای اصحاب رسانه استان
 امسال نیز روابط عمومی استانداری یزد ویژه مراسم روز خبرنگار را در محل سالن دفتر نخبگان یزد و با حضور مدیران کل ادارت و فرمانداران برگزار کرد که برای اولین بار در تاریخ مطبوعات یزد مراسمی با این گستردگی برگزار شد . جای تقدیر و تشکر دارد اما برخی از دوستان رسانه ابهاماتی برایشان پیش آمده بود که خوشبختانه با توضیحاتی که شنیدند رفع شد . اول اینکه برای اولین بار از چند خبرنگار استان بصورت ویژه تقدیر شد 1- خبرنگار خبرگزاری فارس بخاطر حضور مستمر در بازدیدها و جلسات و پوشش خبری مناسب – 2- خبرنگار روزنامه ایران بدلیل چاپ مستمر ویژه نامه دارای اخبار یزد – 3- خبرنگارو عکاس ندای یزد و همکار نشریات محلی بدلیل حضور در نشست ها وجلسات و پوشش مناسب خبر 4- خبرنگارتنها روزنامه یزد پیمان بدلیل انتشار مداوم و پوشش خبری مناسب اخبار استان و همچنین ده نفر از خبرنگاران شهرستانها (هر شهرستان یک نفر )


دوم اینکه :دوستان یکی از خبرگزاریها اعتراض داشتند که چرا از چند خبرنگار ایرنا در حضور استاندار تجلیل شده ولی حتی یک نفر هم از خبرگزاری آنها اعلام نشده در حالیکه این افراد از شهرستانها معرفی شده بودند و با استعلام فرمانداریها و اداره ارشاد شهرستان ، حالا اگر خبرنگار ایرنا بوده از طرف خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی نشده است .

سوم اینکه : خبرنگارایرنا یزد در مطلبی گلایه کرده بودند که چرا نامی از شهید صارمی برده نشده در حالیکه قائم محمدی ریاست روابط عمومی استانداری یزد که برگزار کننده مراسم بود ،وقتی برای عرض خیر مقدم در جایگاه قرار گرفت گفت : خون شهدا ثمرات بسیاری دارد ار جمله اینکه با شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا این روز نامگذاری شد و... .. همچنین استاندار نیز در بازدید از دفتر روزنامه ایران در یزد بصورت ویژه از شهید صارمی نام برده بود که خبر آن نیز در روزنامه ایران زمین یزد شماره 4571 دوشنبه 18 مرداد89 چاپ شده است .

چهارم اینکه : بدلیل تعداد زیاد خبرنگارانی که امسال تجلیل می شدند (هشتاد نفر با خبرنگاران صداوسیما ) و حضور اکثر مدیران استان از ابتدای این جلسه لذا امکان تجلیل از همه توسط استاندار نبود .

اما : گلایه برخی دوستان خبرنگار را که چرا توسط مقامات لوح تقدیر آنها اهدا نشد قبول دارم . می شد طی چند گروه ار مدیران درخواست کرد بر روی جایگاه حاضر شده و لوح تقدیر همه خبرنگاران اهدا شود و یا اینکه مدت سخنرانی استاندار (56 دقیقه ) کمتر می شد یا مدت سخنرانی دوستان رسانه ( 30 دقیقه ) که به غیر ازآقای مهدی عسکری کامران مدیر مسئول ندای یزد ، متاسفانه بقیه از روی نوشته بود .

به دوستان روابط عمومی استانداری یزد که چهار روز برنامه های پی در پی و صرف وقت بسیار برای فراهم کردن مقدمات این مراسم باعث خستگی زیاد آنها شده بود نیز خسته نباشید می گویم و شاهد بودم که پس از اعلام 15 نفر از اسامی چند دفعه استاندار خطاب به قائم محمدی ریاست روابط عمومی گفت : تمام شد ؟! یعنی دیگر بس است که به نظر این حقیر، ریاست روابط عمومی استانداری یزد خود را فدای استاندار کرد و مجبور به تغییر همه برنامه ها شد که در نهایت باعث گلایه چند نفری از دوستان رسانه شد . هر چند که همین حضور استاندار نیز در مقایسه با دیگر استانهای همجوار از جمله کرمان که استاندار پس از سخنرانی حتی حاضر به توقف در مراسم هم نشده چه برسد به اهدای لوح ، قابل تقدیر است .

در پایان اینکه سومین سال است که مراسم روز خبرنگار توسط استانداری و مدیریت و تلاش و پیگیری سید عبدالمجید قائم محمدی ریاست پرتلاش و فعال روابط عمومی استانداری یزد برگزار می شود و متاسفانه خبرنگاران حتی نتوانستند یک تشکر خشک و خالی هم داشته باشند که امیدواریم خداوند متعال به وی و آقایان علی صالحی – ملک زاده – طباطبایی – متوسل – قانعی – حسن کرمی – سید عباس دهقان ، طول عمر با عزت و موفقیتی بیش از پیش عنایت فرماید و اگر کاستی هایی وجود داشت نباید همه تلاش آنها را نادیده بگیریم و به قول دوستان فرادییمان در سایت یزد فردا مراسم روز خبرنگار هر سال با حرف و حدیث هایی همراه بوده و هست ولی انصافا استانداری یزد امسال سنگ تمام گذاشت که جای تقدیر دارد .

( میان دو تن آتش افروختن نه عقل است و خود در میان سوختن) در جواب شخصی که در وبلاگش سئوال کرده بود در ردیف اول مراسم به قول او سرداران نشسته بودند و پرسیده بود اصحاب رسانه کجا هستند ضمن تقبیح عمل .....معرکه ، اگرچشمش را باز می کرد می دید که در ردیف دوم سرپرستان روزنامه های همشهری و ابرار و رسالت و جمهوری اسلامی نشسته بودند و در ردیف سوم نیز سردبیر سایت یزد فردا و الی آخر ، حال اگر ایشان بی ادبی را تمام کرده و در مراسم ردیف اول می نشیند جای بررسی دارد که از او بعید نیست .

همچنین امروز یکی از روابط عمومی های شرکت ها با برخی مدیران مسئول و سرپرستان نشریات تماس گرفته و در تهدیدی محترمانه گفته بود : چون مدیر ما به عنوان مدیر رسا نه ای اعلام نشده است لذا شاید دیگر آگهی به شما ندهیم ؟! باید نشست و دید چه کسی در نشریه خود برای آگهی قلم خواهد زد و در جواب این دوست روابط عمومی اینکه : برادر ارجمند اگر حتی قرار هم بود به غیر از میراث فرهنگی و فنی حرفه ای ، مدیر دیگری انتخاب شود و بر اساس آگهی و ارتباط خبری بود : مخابرات – آب و فاضلاب – آب منطقه ای خیلی جلوتر از شما بوده و هستند پس زور زیادی نزن .


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا